Vl. Dlouhý: Domácnosti jsou v ochraně životního prostředí na rozdíl od evropských byrokratů pragmatičtější

20.04.2022 Miroslav Diro

Většina českých domácností označuje instalaci vlastní fotovoltaiky, zateplení domu a výměnu systému topení za způsob, jak také zlepšit životní prostředí a přispět k řešení dopadů klimatických změn. Z environmentálních důvodů jsou spotřebitelé nakloněni i nákupům potravin a drogerie bez obalu. Devět z deseti spotřebitelů považuje za rozumné poskytovat staré oblečení, nábytek a domácí spotřebiče k dalšímu využití. Ochotu realizovat tato řešení ale obvykle sdílí už méně lidí. Vyplývá to z internetové ankety na stránce Komoraplus.cz, v níž se Hospodářská komora dotazovala náhodně téměř čtyř tisíc lidí, které kroky pro ochranu klimatu mají podle nich smysl a které jsou ochotni realizovat. Podle Hospodářské komory by státní instituce, neziskové subjekty, výrobci i obchodníci měli lidem, kteří pohlížejí na svou spotřebu i z environmentálního hlediska, jít více naproti. Apeluje proto na větší osvětu.

Podrobnosti v tiskové zprávě

/jak-na-prezentacni-dovednosti-a-vystupovani-pred-publikem-workshop-pro-zacatecniky-i-nesmele-hospodarska-komora/