RHK Brno: Regionálně k úspěchu

13.11.2012

Možnost porovnat situaci drobných obchodníků s kolegy z Rakouska nabídla exkurze jihomoravských podnikatelů, majitelů maloobchodů, organizovaná ve dnech 7.-8. listopadu 2012 Regionální hospodářskou komorou Brno.

Způsob, jak si uchovat malé obchody ve městech a na vesnicích tak, aby si lidé mohli nakoupit i v místech svého bydliště, se snaží zachovat řada majitelů drobných obchodů. Někteří se sdružili do maloobchodní sítě a s její pomocí se snaží udržet si svou pozici na trhu. Jiní bojují sami. „Je těžké uspět proti nadnárodním řetězcům“. I tato slova často zaznívají z úst našich obchodníků.

Díky otevřenému přístupu majitelů několika rakouských obchodů měli jihomoravští obchodníci možnost prodiskutovat otázky obratu, nákladů, vhodného rozmístění a umístění regálů a celkového zvyšování atraktivnosti prodeje. „Zaujalo mne spojení obsluhovaného pultu s pokladnou, u nás se toto řešení běžně nevyužívá, ale umožní zjednodušení a zefektivnění obsluhy zákazníků,“ sdělila účastnice setkání.

Jako další, velmi efektivní cesta ke zvýšení zájmu zákazníků a naplnění jejich potřeb, je využití regionálních výrobků, v našem případě potravin. Např. firma Hofmann v Hollabrunu, která má více než 100letou rodinnou tradici, zpracovává výhradně maso od chovatelů z místní oblasti Weinviertel, chovatelé využívají pouze krmivo z místních zdrojů. Proto je dosahována maximální a stálá vysoká kvalita masa, která je pro špičkové výrobky nezbytná. Takové potraviny by mohly zaujmout i české zákazníky, stejně jako se rakouští spotřebitelé rádi seznámí s regionálními produkty jižní Moravy.

Exkurze jihomoravských podnikatelů do Rakouska se zúčastnilo 35 zástupců majitelů a provozovatelů malých a středně velkých obchodů.

„V brzké době se chystáme navázat na dnešní jednání, tentokrát projednáme s rakouskými kolegy konkrétní nabídky. Okruh potravin, které mohou být pro naše i rakouské zákazníky zajímavé, je velmi široký. Nabízí se i další možnosti spolupráce,“ řekl Dr. Petr Liška.

S dalšími zajímavými poznatky se účastníci seznámili na soukromé vyšší škole potravinářských technologií. „Obchodník je zodpovědný za kvalitu zboží, které prodává“. Toto heslo zní celým evropským prostorem. Přednáška účastníkům přiblížila, jakým způsobem se snaží toto heslo řešit rakouští kolegové. Celá akce proběhla v rámci operačního programu Evropská územní spolupráce Rakousko-Česká republika, projekt Potenciál růstu MSP v česko-rakouském příhraničí.

 

/delejte-moderni-marketing-i-s-malym-rozpoctem-cyklus-6-akci-s-marketingovym-profikem-hospodarska-komora/