Moravskoslezský kraj láká turisty i prostřednictvím virtuálních letů nad digitálním modelem

03.06.2008

„Do památek a památkových objektů ve vlastnictví Moravskoslezského kraje investujeme ročně více než 25 milionů korun,“ uvedl hejtman kraje Evžen Tošenovský. V rámci podpory cestovního ruchu rozjel kraj v posledních letech několik aktivit, jako například projekt Kraj mnoha barev a příležitostí, který se zaměřuje na propagaci regionu.

„Do památek a památkových objektů ve vlastnictví Moravskoslezského kraje investujeme ročně více než 25 milionů korun,“uvedl hejtman kraje Evžen Tošenovský. V rámci podpory cestovního ruchu rozjel kraj v posledních letech několik aktivit, jako například projekt Kraj mnoha barev a příležitostí, který se zaměřuje na propagaci regionu.Jeho první fáze byla spuštěna v roce 2006 za spolufinancování evropských prostředků ze Společného regionálního operačního programu a  skončila letos v dubnu. Navazují na něj projekty Kraj mnoha barev a příležitostí II (pro léta 2008 až 2010) a následně III (pro léta 2011 až 2013). K jejich realizaci opět poslouží prostředky z Regionálního operačního programu. Cílem projektů je zviditelnění  Moravskoslezského kraje u domácích i zahraničních turistů za úzké spolupráce s partnery z jednotlivých turistických oblastí severní Moravy a Slezska.Moravskoslezský kraj je rozdělen do šesti turistických oblastí (Opavské Slezsko, Ostravsko, Beskydy, Jeseníky, Moravské Kravařsko a Těšínské Slezsko). „V našem regionu najdete rozmanitou přírodu, zámky, historická města i spoustu příležitostí k zábavě a aktivnímu odpočinku. Také unikátní technické památky jako Oblast Dolních Vítkovic, Důl Michal, Hornické muzeum Landek, ale také areály vojenských opevnění Darkovičky a Milostovice, či Archeopark v Chotěbuzi u Českého Těšína,“řekl Tošenovský. Mezi skvosty MSK patří také zámky Raduň, Bruntál, barokní perla z Kunína u Nového Jičína, nebo nejpohádkovější zámek České republiky pro letošní rok Hradec nad Moravicí.MSK je však i místem konání významných kulturních, sportovních a společenských akcí. Hostí mezinárodní hudební festival Colours of Ostrava. Dále festivaly klasické hudby Janáčkův máj a Janáčkovy Hukvaldy. Ze sportovních akcí je to atletický mítink Zlatá tretra.K propagaci turistického potenciálu celého kraje slouží také „3D model ortofotomapy Moravskoslezského kraje“ (www.kr-moravskoslezsky.cz/mapy_3d.html). Prostřednictvím Internetu se lidé mohou proletět nad digitálním modelem terénu Moravskoslezského kraje pokrytým leteckou mapou. Prezentace se zaměřuje na podporu lázeňství, propagaci cyklotras a turisticky atraktivních míst (muzeí, kulturních památek, turistických center apod.). DVD s ortofotomapou je k dispozici v 11 infocentrech v regionu.  K podpoře povědomí o Moravskoslezském kraji slouží také nové webové stránky kraje. Doména zůstává stejná www.kr-moravskolezsky.cz. Až  do 15. června 2008 probíhá prezentace Moravskoslezského kraje v Informačním centru CzechTourismu na Staroměstském náměstí v Praze. 

/delejte-moderni-marketing-i-s-malym-rozpoctem-cyklus-6-akci-s-marketingovym-profikem-hospodarska-komora/